Go NGO! Program wsparcia organizacji społeczeństwa obywatelskiego w województwie wielkopolskim działających w obszarach EFS+, Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6. Działanie FEWP.06.17 Budowanie potencjału społeczeństwa obywatelskiego i partnerów społecznych.

Data realizacji projektu: 02.05.2024 – 30.06.2027

Program wsparcia obejmuje następujące zadania i działania projektowe:

1. WSPARCIE STRATEGICZNE ORGANIZACJI – skierowane do 200 organizacji społeczeństwa obywatelskiego obejmujące 3200 godzin doradztwa audytowego (średnio 16 godzin na organizację) oraz 4800 godzin doradztwa strategicznego (średnio 24 godziny na organizację) i 4000 godzin doradztwa sieciującego*.

Wsparcie ma na celu rozpoznanie zasobów, potrzeb i trudności występujących w działalności organizacji. W ramach projektu gwarantujemy wsparcie w opracowaniu indywidualnego planu rozwoju i dostosowaniu oferty szkoleń, do potrzeb organizacji i jej personelu tj. lidere/liderów, pracownic/pracowników, członkiń/członków i wolontariuszek/wolontariuszy. W ramach tego programu osoby zostaną przeszkolone w zakresie:

  • doradztwa audytowego ( 3200 godz.), średnio 16 godz. dla podmiotu, w tym 3 godz. bezpośrednich spotkań z przedstawicielkami/ przedstawicielami organizacji i 13 godz. prac w trybie zdalnym, analizy dokumentów i opracowanie mapy potrzeb organizacji;
  • doradztwa strategicznego ( 4800 godz.), średnio 24 godz. dla podmiotu, w tym 12 godz. bezpośrednich spotkań z przedstawicielami organizacji i 12 godz. prac w trybie zdalnym, analizy dokumentów oraz wypracowanie strategii, w tym opracowanie indywidualnego planu rozwoju w odniesieniu do organizacji i jej personelu zaangażowanego w działalność;
  • doradztwa sieciującego ( 4000 godz.), średnio 20 godzin na podmiot, tryb zdalny, w tym przygotowanie organizacji do sieciowania, parowanie partnerek/partnerów w tym doradztwo prawne w kwestii porozumienia o współpracy;

* Dodatkowe wsparcie: 20% organizacji może wnioskować o dofinansowanie działań związanych z doposażeniem organizacji mających na celu umożliwienie im wdrażania nowych metod działania lub świadczenia nowych rodzajów usług wynikających z opracowania IPR/ strategii, Średni koszt doposażenia 3500 zł/ podmiot.

2. DZIAŁANIA SZKOLENIOWO – DORADCZE DLA LIDEREK / LIDERÓW ORGANIZACJI  (łącznie 448 godzin szkoleniowych).

W skład działań wchodzą:

A. SZKOLENIA TEMATYCZNE JEDNODNIOWE

  • Podstawy zarządzania organizacją (8 godz)
  • Zarządzanie zmianą (4 godz)
  • Zarządzanie różnorodnością (4 godz.)
  • Aspekty prawne w działalności NGO (8 godz)
  • Budowanie strategii NGO (6 godz)
  • Sukcesja w organizacji (2 godz.)

B. WARSZTATY OBSZAROWE W FORMULE ” CORE LIDEREK/LIDERÓW NGO”  (8 godz. każdy dzień)

W ramach spotkań UP poznają:

  • nowe metody działania,
  • wymieniają doświadczenia
  • budują koalicje na rzecz projektów obszarowych.

Działania te mają na celu podnoszenie kwalifikacji i kompetencji wśród liderek i liderów, w kluczowych dla funkcjonowania organizacji obszarach.

3. DZIAŁANIA SZKOLENIOWE DLA PRACOWNIC/PRACOWNIKÓW ORAZ CZŁONKIŃ/CZŁONKÓW ORGANIZACJI  (łącznie 256 godzin szkoleniowych).

W skład działań wchodzą:

A. SZKOLENIA TEMATYCZNE

  • Kreowanie marki NGO (8 godz)
  • Fundaraising (8 godz)
  • Mentoring (4 godz)
  • BHP w pracy pomocowej ( 4 godz)
  • Metodyka zarządzania projektem (24 godz.; 3 dni x 8 godz)

B.  WARSZTATY OBSZAROWE W FORMULE DWUDNIOWYCH SPOTKAŃ (8 godz. każdy dzień)

4. DZIAŁANIA SZKOLENIOWE DLA WOLONTARIUSZEK/WOLONTARIUSZY ORGANIZACJI (łącznie 64 godziny szkoleniowe).

W skład działań wchodzą:

A. SZKOLENIA TEMATYCZNE ” WOLONTARIAT BEZ TAJEMNIC” (8 godz)

B.  WARSZTATY OBSZAROWE W FORMULE JEDNODNIOWYCH SPOTKAŃ  (8 godz)

Szkolenie ma na celu wzmocnienie roli wolontariuszek/wolontariuszy w organizacji, odpowiednie przygotowanie do wolontariatu, podnoszenie ich kompetencji w kluczowych dla funkcjonowania organizacji obszarach.

5. DZIAŁANIA SIECIUJĄCE ORGANIZACJE

  • spotkania speednetworkingowe (12 spotkań po 2 godz)
  • oraz seminaria sektorowe (4 seminaria po 8 godz)

Wsparcie ma na celu zwiększenie potencjału organizacji społeczeństwa obywatelskiego w tym fundacji i stowarzyszeń, do umiejętności samodzielnego budowania koalicji i porozumień z różnymi podmiotami, otoczeniem społecznym, biznesowym oraz naukowym.

Dodatkowo, działania sieciujące mają za zadanie, stworzenie miejsc i przestrzeni do wymiany doświadczeń między sektorami, prezentację profili i obszarów działalności, organizacji, sukcesów, a także planów rozwojowych i potrzeb.

• Rozpoznanie zasobów, potrzeb i trudności. Dzięki doradztwu audytowemu i strategicznemu pozwalającemu skoncentrować się na obszarach wymagających poprawy.

• Opracowanie indywidualnego planu rozwoju (IPR) uwzględniającego potrzeby organizacji oraz personelu, ułatwiając osiąganie celów Organizacji

• Podniesienie kompetencji liderów. Poprzez szkolenia tematyczne i warsztaty, kadra zarządzająca organizacją będzie lepiej przygotowana do efektywnego kierowania i adaptacji do zmian.

• Rozwój umiejętności pracowników i członków. Dzięki szkoleniom tematycznym umożliwiamy zdobycie nowej wiedzy i umiejętności w obszarach kluczowych dla działania organizacji, takich jak fundraising czy zarządzanie projektami.

• Wzmocnienie roli wolontariuszy. By lepiej wykorzystać ich potencjał i zaangażowanie w prace organizacji.

• Wsparcie sieciujące poprzez spotkania speednetworkingowe i seminaria sektorowe, pomocne w nawiązywaniu współpracy obszarowej i wymiany doświadczeń z innymi podmiotami

Chcąc przystąpić do programu, w pierwszej kolejności prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego i odesłanie go na adres: gongo@fundacja-spoleczna.pl

GO NGO_Regulamin_Zał 1_Formularz zgłoszeniowy

Jesteśmy przekonani, że Państwa organizacja może odnieść ogromne korzyści z udziału w tym projekcie i zyskać dzięki niemu nieocenione wsparcie, które pozwoli na skuteczny rozwój i realizację ambitnych celów.

Zapraszamy do przesłania swojej aplikacji wypełniając poniższe dokumenty rekrutacyjne.

GO NGO_Regulamin_Zał 2_Deklaracja uczestnictwa w projekcie_organizacja

GO NGO_Regulamin_Zał 3_Deklaracja uczestnictwa w projekcie_przedstawiciel

GO NGO_Regulamin_Zał 4_Wzór oświadczenie o pomocy de minimis

GO NGO_Regulamin_Zał 5_Wzór oświadczenia dot personelu

REGULAMIN-UCZESTNICTWA- z pomoc de minimis

Załącznik nr 3 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 577 666 148 lub 601624209 lub wysyłając e-mail: gongo@fundacja-spoleczna.pl
Formularz zgłoszeniowy, prosimy wysyłać pocztą, lub złożyć osobiście w biurze projektu:

Biuro projektu:
FUNDACJA PARTYCYPACJI SPOŁECZNEJ
uL. Polska 15
60-595 Poznań

lub mailowo na podany wyżej adres

Dominika Flaczyk

Dominika Flaczyk

Prezeska Fundacji Partycypacji Społecznej, przedsiębiorczyni, inwestorka, executive MBA, psycholożka biznesu, coach systemowy, społeczniczka, promotorka rozwoju osobistego. Założyła i prowadzi kilka spółek kapitałowych m.in. Grupa Profesja sp. z o.o. i Systemowa Szkoła Przedsiębiorczości sp. z o.o. oferujące szeroki wachlarz usług rozwoju zasobów ludzkich w tym – szkoleń miękkich i twardych, przekwalifikowania zawodowego, doradztwa, coachingu i mentoringu dla przedsiębiorców i ich zespołów oraz usług rekrutacyjnych w ramach prowadzonej agencji pracy dla firm oraz osób prywatnych. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w biznesie, 15 letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami współfinansowanymi ze środków UE. Mentorka w projekcie GO NGO.

Paulina Stochniałek

Specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi, z doświadczeniem zarówno korporacyjnym, małych i średnich firm jak również instytucji budżetowych. Ostatnie lata jako polityczka samorządowa zarządzała obszarem zdrowia, edukacji i polityki społecznej w województwie wielkopolskim. Współpracując z organizacjami pozarządowymi z różnych obszarów doskonale rozumie bolączki i ograniczenia systemowe i stara się znajdować rozwiązania we współpracy z lokalnymi samorządami lub urzędem marszałkowskim jako gospodarzem regionu. Ponad 25-letnie doświadczenie menadżerskie pomaga zrozumieć i wspierać procesy w różnych organizacjach. Dzisiaj najmocniej zaangażowana w nowoczesną edukację, profilaktykę zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, działania równościowe i antydyskryminacyjne oraz wspieranie rozwoju NGO’s

Maria Tandeck

Prawniczka i ekspertka ds. rozwoju projektów społecznych w dziedzinie edukacji, innowacji, partycypacji społecznej oraz współpracy międzysektorowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Niemieckiej Agencji na rzecz Rozwoju w Bonn, Parlamencie Europejskim w Brukseli, Międzynarodowej Organizacji Pracy w Genewie oraz w Grupie Banku Światowego w Washington D.C. W Perspektywie finansowej 2014-2020 realizowała projekty takie jak „Międzynarodowa współpraca się opłaca” oraz „Mobilny urzędnik” wspierający dostępność usług publicznych.

Marta Mroczyńska

Specjalistka z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz psychologii zarządzania. Posiada doświadczenie w projektowaniu usług, które pomagają użytkownikom intuicyjnie poruszać się w złożonych procesach. Jej wyjątkową umiejętnością jest dostrzeganie zależności i tworzenie kreatywnych, nieszablonowych rozwiązań, które odpowiadają na realne potrzeby organizacji. W projekcie GO NGO! koncentruje się na wspieraniu organizacji pozarządowych w wyznaczaniu celów strategicznych, budowaniu długofalowych planów działania oraz rozwijaniu potencjału, wierząc, że dobrze zaprojektowane rozwiązania mogą znacząco wpłynąć na pozytywne zmiany społeczne.

fedorczuk-anna-zdjecie-zapis-cyfrowy-002

Anna Fedorczuk

Ekspertka ds. dotacji unijnych i krajowych z ponad 20-letnim doświadczeniem – w branży od 2002 roku. Od 2004 roku aktywnie zaangażowana w zarządzanie organizacjami pozarządowymi, pełniąc funkcję prezesa zarządu w związku pracodawców oraz w fundacjach wspierających sztukę współczesną. Doradczyni, mentorka i szkoleniowiec – z pasją dzieli się wiedzą, wspierając rozwój organizacji i liderów trzeciego sektora.

dr. Adam Weinert

Wykładowca UE w Poznaniu, Katedra Zarządzania Strategicznego, dydaktyka z zakresu zarządzania strategicznego i zarządzania projektami. Doradca strategiczny dla MŚP i NGO. Doradca strategiczny w kancelarii prawnej SMW Legal dla stowarzyszeń i fundacji. Założyciel i Prezes Rady Fundacji na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów. Członek Rady Fundacji Instytut Chorób Cywilizacyjnych Doradca Zarządu Fundacji Innowacji i Nowoczesnych Technologii INOTECH. Współtwórca pierwszego Korporacyjnego Inkubatora we współpracy z Grupą Amica. Dawniej: ekspert ds. strategii dla fundacji, think tanków i stowarzyszeń.

Paulina Kirschke

Współzałożycielka Fundacji Muzeum Historii Kobiet, przewodnicząca Komisji Dialogu Obywatelskiego przy pełnomocniczce prezydenta Poznania ds. polityki równościowej, współautorka Polityki Równości Miasta Poznania. Uhonorowana przez Kongres Kobiet i Ambasadę Brytyjską tytułem jednej z 16 Liderek Równości 2023. Głównym celem jej działań jest zwiększenie obecności kobiet w życiu publicznym i sprawienie, by ich głos był słyszany i respektowany. Działa wspólnie z wieloma innymi organizacjami i instytucjami po to, by równa godność płci stała się rzeczywistością.

Kinga Łajtar

Kinga Łajtar to doświadczona trenerka i konsultantka biznesowa, wspierająca firmy w optymalizacji procesów, budowaniu strategii i zarządzaniu zmianą. Przeprowadziła ponad 400 godzin konsultacji dla 35 firm oraz 500 godzin sesji coachingowych dla działów sprzedaży i klientów indywidualnych. Współpracowała z firmami z różnych branż, takimi jak Akropol S.A, Wawel S.A, Santander Digital Services, Phoenix Pharma, pomagając im w rozwoju i zwiększaniu efektywności.

Anna Kusiak

Specjalistka w budowaniu marki, strategii komunikacji i Employer Brandingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, które zdobywała m.in. w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Jako trenerka prowadzi szkolenia z marketingu i budowania marki, współpracując m.in. z Transition Technologies MS, Collegium Da Vinci i Pyszne.pl. W ramach Up!Studio realizowała projekty komunikacyjne dla marek takich jak Bridgestone, Robyg, Job Impulse. Specjalizuje się w strategiach wielokanałowych, PR i komunikacji kryzysowej.

Poprzedni
Następny