Tytuł projektu: Przedszkolny E-Mentor (wielkopolskie 2). Program szkoleń kompetencji nauczycieli i zasobów cyfrowych placówek wychowania przedszkolnego na obszarze podreg. kaliskiego, konińskiego i leszczyńskiego

Projekt realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)

Numer naboru: KPOD.05.08-IW.06-006/25

Numer projektu: KPOD.05.08-IW.06-0141/25

Kwota dofinansowania: 12 350 360,00 PLN

Okres realizacji: 01.07.2024 – 30.06.2026

Obszar realizacji: Województwo wielkopolskie: Kaliski, Koniński i Leszczyński

Cel projektu

Główne cele projektu:
-podniesienie kompetencji cyfrowych 2485 nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego
-poprawa warunków edukacji cyfrowej dzieci w 600 placówkach wychowania przedszkolnego na obszarze realizacji projektu, poprzez udzielenie grantów dla placówek w wysokości 6366 zł netto na placówkę, na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych

Grupa docelowa

Projekt skierowany jest do nauczycieli przedszkolnych zamieszkujących na terenie Polski i posiadających nr PESEL (tzn osoby posiadające wyższe wykształcenie z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym lub które ukończyły Zakład Kształcenia Nauczycieli i podejmują pracę na stanowisku, do którego są wystarczające kwalifikacje w myśl art. 9 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r., poz. 986) oraz par. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2023 r., poz 2102).

Do kategorii przedszkola/placówki dydaktycznej zalicza się przedszkola publiczne oraz prywatne pod warunkiem otrzymywania dotacji oświatowej na podstawie art. 17 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych oraz zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych.

Struktura i zakres szkoleń

Każdy uczestnik realizuje szkolenie, które składające się z :

-20 godzin zajęć stacjonarnych (praktycznych), podzielonych na średnio 5 spotkań (5 dni) po 4 godziny zegarowe zajęć na dzień
-20 godzin zegarowych nauczania zdalnego (10 godzin w modelu synchronicznym i 10 godzin w modelu asynchronicznym)

podzielonych na jednostki tematyczne o różnym wymiarze godzin.

Przykładowa tematyka szkoleń: podstawy edukacji cyfrowej, podstawowe zagadnienia z metodyki rozwijania kompetencji cyfrowych u dzieci w wieku przedszkolnym, koncepcja myślenia komputacyjnego, higiena cyfrowa, metody współpracy z rodzicami prawa i zasady bezpieczeństwa dotyczące zasobów edukacyjnych i urządzeń cyfrowych.

Organizacja szkoleń

  • Czas trwania: 40 godzin zegarowych
  • Miejsca realizacji: Zajęcia odbędą się w szkołach, bibliotekach, domach kultury i innych lokalizacjach dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  • Sprzęt: Na czas szkoleń zapewniamy mobilne pracownie komputerowe
  • Harmonogram: Zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników – możliwość organizacji szkoleń w weekendy lub popołudniami.

Dodatkowe wsparcie i certyfikaty

  • Każdy uczestnik ma możliwość skorzystania z dodatkowych konsultacji z ekspertami ds. cyfrowej edukacji przedszkolnej – dostępni średnio przez 20 godzin w tygodniu
  • Uczestnicy, którzy ukończą szkolenie z minimum 80% frekwencją, otrzymają certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje cyfrowe.

Ważne informacje

Pamiętaj! Można brać udział tylko w jednym projekcie realizowanym w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

„Realizacji Przedsięwzięcia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i Unii Europejskiej, w szczególności politykami unijnymi, w tym z zasadami horyzontalnymi z art. 9 Rozporządzenia 2021/1060, Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej (w szczególności: art. 8, 10, 20-23, 26, 30-31, 37, 41-42) i Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (dalej „KPON”) (w szczególności: art. 5, 9, 19, 21, 27).

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Przedsięwzięcia z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu KPO, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; Ministerstwa Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa, ul. Spokojna 13a, 01-044 Warszawa;
  2. skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Cyfryzacji lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Poprzedni
Następny